Kampaň Ministerstva vnútra Slovenskej republiky rozčarovala vozičkárov

Kampaň Ministerstva vnútra Slovenskej republiky rozčarovala vozičkárov

Zodpovedne na ceste, bezpečne v cieli  – tak znie kampaň Ministerstva vnútra Slovenskej republiky, na ktorom sa podieľa spolu s Prezídiom Policajného zboru spoločnosť BigMedia. 

„Cieľom preventívnej akcie je poukázať na celospoločenský problém nezodpovedného správania účastníkov cestnej premávky.“, uvádza stránka ministerstva. Viacerých však táto kampaň nepotešila. Tzv. „vozičkárom“ na kampani prekáža zneužívanie tejto citlivej témy. Nejde pritom samozrejme o zámer ako taký. Je v úplnom poriadku, ak sa preventívne poukazuje na následky dopravných nehôd z iného uhla pohľadu, ako bola verejnosť do teraz zvyknutá. Avšak globalizovať vozičkárov (správne: ťažko zdravotne postihnutých) v téme, že vozičkár je vlastne šofér, ktorý si napr. opitý sadol za volant (hoci u podaktorých je to fakt), nie je najšťastnejší nápad. Ide totiž o to, že ľudia majú tendenciu pozerať sa na veci iba jednou optikou, „…a túto rozhodne odmietame.“, vravia zdravotne postihnutí.

Pre názornejšie vysvetlenie si náš portál dovolil túto ukážku, ktorej posolstvo,  keď sa to tak vezme, nie je tiež až tak nepravdivé, že milé Ministerstvo a že, BigMedia.

za_flasu